Monday, July 12, 2010

Date : 12/02/2009, Thursday
Time : 3.30 pm - 12.00 pm
Trip : Bandung,Indonesia
Venue : Restaurant Simpang Raya, Toko 3, Factory Outlet and Restaurant Sindang Reret

Hari Pertama : Setelah Sampai Di Bandung

Bertemu kembali di ruang ini...untuk lanjutan perjalanan ku ke Bandung.Setelah sampai sahaja di Airport Bandung, kami telah di jemput oleh Pak Suria, iaitu Pak Supir. Pak Suria akan membawa kami check in ke Rumah Ebo dan dia jugak la akan menjadi our driver, di sana di panggil pak Supir. Pak Supir seperti kebiasaan nak tolong angkat kan beg kami...Kata Kak Yati " Tak apa Pak, kami cuba bawa satu beg galas sahaja" . Dari riak wajah nya aku dapat melihat Pak Suria agak terkejut. Nak tergelak pun ada, dia heran agaknya tak bawa beg besar.

Kami semua menuju ke MPV Pak Suria...dalam Van kak Mona dah pesan dulu dah..." Pak bawa kami pergi makan dulu ya, tempat yang enak. Ini semua sudah kelaparan dari pagi tak makan"...iya nanti saya bawa terus ke Restaurant Nasi Padang...bergerak la kami semua menuju ke Restaurant Nasi padang sebelum ke Hotel untuk Check IN...

Sepanjang perjalanan aku begitu asyik memandang persekitaran bandar Bandung...dan apa yang lebih mengheran kan aku adalah..hampir semua penduduk nya memandu kereta mewah..Vios, Honda, Hyundai...pelik jugak ye...akhirnya sampai di Restaurant Simpang Jaya...sementara kami duduk..pelayan menghidangkan segala jenis laut pauk..penuh satu meja...ini la keistimewaan nasi padang..lauk pauk akan di hidang banyak atas meja...kami hanya perlu ambil lauk yang nak di makan sahaja..yang mana lauk yang dah di usik atau makan sahaja yang akan di kira nanti...perut pun dah lapar masing-masing pilih la lauk kegemaran...

Setelah selesai makan kami semua beli prepaid Indon pula yang ada jual di luar restaurant. Sukses XL prepaid..senang untuk kami hubungi sesama sendiri..murah sikit kalau beli prepaid sana..terus menuju ke Rumah Ebo dan check IN.

Sampai aje Rumah Ebo semua nya teruja dan seronok...sebenarnya resort ini adalah rumah teres yang di jadikan resort..pemandangan damai aje...macam berada di rumah..tak la rindu kan Malaysia sangat nanti...letak saja beg dalam bilik, kami semua kembali keluar..Pak Supir bawa kami ke TOKO 3 iaitu kedai menjual jeans...jeans yang original...harga pun berpatutan lebih murah dari harga di Malaysia...aku sempat la capai 2 helai baju dan seluar..untuk di pakai..maklum la bawa baju 2 helai je so sampai sini terus beli baju..

Setelah selesai berkunjung ke Toko 3, pada sebelah malamnya kami ke factory outlet yang terletak di jalan Dago...sepanjang jalan ada kedai baju..antara nya kedai Uptown, Donnatella, Blossom, Family Outlet dan banyak lagi...dari satu kedai ke satu kedai kami berjalan kaki..Pak Suria tunggu di kereta aje sementara kami semua shopping..banyak jugak kedai-2 sampai dah tak larat nak jalan...setelah selesai tawaf semua Factory Outlet, kami terus menuju ke Restaurant Sindang Reret untuk makan malam.

Restaurant nya ala-ala santai..boleh duduk di dalam atau pun di beranda ...aku order mee hoon goreng dan air teh tarik...sekali yang sampai bukan teh tarik daaa tapi air susu....sudah silap order air la ni..teh tarik Bandung macam ni rupanya ......ada yang cuba aneka satay bandung,nasi goreng bandung dan mee goreng bandung...setelah selesai makan malam kami kembali ke Rumah Ebo..waktu pun dah hampir pukul satu bila tiba di rumah..keesokan pagi nya kami buat appointment dengan pak suria pukul 7.30 pagi untuk ke destinasi seterus nya iaitu Tangkuban perahu..

ini lah dia MPV yang menjemput kami untuk ke Rumah Ebo...

Dalam MPV...masing-masing tak sabar nak bershopping ni

Menuju ke Restaurant Simpang Raya,Nasi Padang...perut masing-masing sudah lapar

Di Restaurant Simpang Raya,Nasi Padang Bandung...Banyak nya lauk mana satu nak pilih ni..

Masing-masing seronok baru sampai di Rumah Ebo...check in dan tengok bilik..dari kiri Kak Yati, Kak Mona Dan Mek Nor

Kak Yanti merenung jauh nampak..tak kan dah ingat Malaysia baru aje Sampai Bandung..hihihi..di depan bilik rumah Ebo...

Zelina sempat posing depan bilik..baru aje sampai ni...excited tengok kawasan rumah Ebo

Garden yang terletak di bahagian tengah Rumah Ebo...di sini la tempat kami makan sarapan

Bilik kami berdua ..di Rumah Ebo Bandung...baru check In

Kedai Toko Tiga Bandung..Kedai khas menjual jeans

Kedai Jeans TOKO 3, Bandung

Di dalam Factory Outlet...

Bergambar dulu sementara menunggu pesanan makanan datang..Di Restaurant Sindang Reret..sebelah kiri sekali Pak Suria..Pak Supir kami

Peace...sempat ambil gambar orang Bandung makan di sebelah

Menu Aneka Satay Bandung...