Friday, March 28, 2008

Burung Murai - versi atuk & cucu-so cute

Generate Your Own Glitter Graphics @ GlitterYourWay.com - Image hosted by ImageShack.us




video

burung apa? burung murai..burung apa?burung murai..dah dah diam...

Tuesday, March 18, 2008

Senarai Penuh Kabinet

PUTRAJAYA: Berikut senarai Jemaah Menteri yang diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad hari ini:

Perdana Menteri : Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi
Timbalan Perdana Menteri: Datuk Seri Najib Razak

JABATAN PERDANA MENTERI
Menteri : Tan Sri Bernard Dompok
Menteri : Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz
Menteri : Datuk Ahmad Zahid Hamidi
Menteri : Datuk Zaid Ibrahim (senator)
Menteri : Datuk Amirsham A Aziz (senator)
Timbalan : Datuk Johari Baharum
Timbalan : Datuk Dr Mashitah Ibrahim (senator)
Timbalan : S K Devamany
Timbalan : Datuk Hasan Malek

KEMENTERIAN DALAM NEGERI Menteri : Datuk Seri Syed Hamid Albar
Timbalan : Datuk Chor Chee Heung
Timbalan : Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh (senator)

KEMENTERIAN KEWANGAN
Menteri : Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi
Menteri II : Tan Sri Nor Mohamed Yakcop
Timbalan : Datuk Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah
Timbalan : Datuk Kong Cho Ha

KEMENTERIAN PENGANGKUTAN
Menteri : Datuk Ong Tee Keat
Timbalan : Datuk Anifah Aman

KEMENTERIAN KERJA RAYA
Menteri : Datuk Ir. Mohd Zin Mohamed
Timbalan : Datuk Yong Khoon Seng

KEMENTERIAN PERUSAHAAN PERLADANGAN DAN KOMODITI
Menteri : Datuk Peter Chin Fah Kui
Timbalan : A Kohilan Pillay (senator)

KEMENTERIAN TENAGA, AIR DAN KOMUNIKASI
Menteri : Datuk Shaziman Abu Mansor
Timbalan : Datuk Joseph Salang Gandum

KEMENTERIAN PERDAGANGAN ANTARABANGSA DAN INDUSTRI
Menteri : Tan Sri Muhyiddin Yassin
Timbalan : Datuk Liew Vui Keong
Timbalan : Datuk Jacob Dungau Sagan

KEMENTERIAN PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI
Menteri : Datuk Mustapa Mohamed
Timbalan : Datuk Rohani Abdul Karim

KEMENTERIAN PERDAGANGAN DALAM NEGERI DAN HAL EHWAL PENGGUNA
Menteri : Datuk Shahrir Abdul Samad
Timbalan : Jelaing anak Mersat

KEMENTERIAN PELAJARAN
Menteri : Datuk Hishammuddin Hussein
Timbalan : Datuk Dr Wee Ka Siong
Timbalan : Datuk Razali Ismail

KEMENTERIAN PENERANGAN
Menteri : Datuk Ahmad Shabery Cheek
Timbalan : Datuk Tan Lian Hoe

KEMENTERIAN PERPADUAN, KEBUDAYAAN, KESENIAN DAN WARISAN
Menteri : Datuk Mohd Shafie Apdal
Timbalan : Teng Boon Soon

KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA
Menteri : Datuk Dr S Subramaniam
Timbalan : Datuk Noraini Ahmad

KEMENTERIAN SAINS, TEKNOLOGI DAN INOVASI
Menteri : Datuk Dr Maximus Ongkili
Timbalan : Fadillah Yusof

KEMENTERIAN PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATAN
Menteri : Datuk Ong Ka Chuan
Timbalan : Datuk Robert Lau Hoi Chew
Timbalan : Datuk Hamzah Zainudin

KEMENTERIAN PERTAHANAN
Menteri : Datuk Seri Najib Razak
Timbalan : Datuk Wira Abu Seman Yusop

KEMENTERIAN KEMAJUAN LUAR BANDAR DAN WILAYAH

Menteri : Tan Sri Muhammad Muhd Taib
Timbalan : Tan Sri Joseph Kurup
Timbalan : Joseph Entulu Belaun

KEMENTERIAN LUAR NEGERI
Menteri : Datuk Seri Dr Rais Yatim
Timbalan : Datuk Seri Tengku Azlan Abu Bakar

KEMENTERIAN BELIA DAN SUKAN
Menteri : Datuk Ismail Sabri Yaakob
Timbalan : Wee Jeck Seng

KEMENTERIAN KESIHATAN
Menteri : Datuk Liow Tiong Lai
Timbalan : Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad

KEMENTERIAN PEMBANGUNAN USAHAWAN DAN KOPERASI
Menteri : Datuk Noh Omar
Timbalan : Datuk Saifuddin Abdullah

KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA,KELUARGA DAN MASYARAKAT

Menteri : Datuk Dr Ng Yen Yen
Timbalan : Noriah Kasnon

KEMENTERIAN PELANCONGAN
Menteri : Datuk Seri Azalina Othman Said
Timbalan Menteri : Datuk Seri Sulaiman Abdul Rahman Abdul Taib

KEMENTERIAN WILAYAH PERSEKUTUAN
Menteri : Datuk Zulhasnan Rafique
Timbalan Menteri : Datuk M Saravanan

KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI
Menteri : Datuk Seri Khaled Nordin
Timbalan Menteri : Datuk Dr Hou Kok Chung
Timbalan Menteri : Datuk Idris Haron

KEMENTERIAN SUMBER ASLI DAN ALAM SEKITAR
Menteri : Datuk Douglas Uggah Embas
Timbalan Menteri : Datuk Seri Abdul Ghapur Salleh

Tuesday, March 11, 2008

BLACK AND WHITE back to the old days....


Generate Your Own Glitter Graphics @ GlitterYourWay.com - Image hosted by ImageShack.us



Generate Your Own Glitter Graphics @ GlitterYourWay.com - Image hosted by ImageShack.us





hi there my frendz,back to upgrading my blog...well just to share with you ..these are some of the snapshot taken by me in the Black & White setting....suka aku tengok gambar dalam hitam putih ni...ada klasik value..macam zaman dulu dulu kala...pada ketika itu gambar semua nya dalam hitam putih..belum ada lagi photo color ...sekarang dah advance macam2 boleh buat dengan gambar...camera pun dah semakin canggih...tukar aje setting dah boleh tangkap gambar hitam putih...aku suka jugak tengok gambar lama-2 ni..especially gambar suasana kampung, damai aje....dahulu dan sekarang memang banyak jauh beza nya....so scroll down for the snapshot....































basikal tua..klasik nyer...





























Monday, March 10, 2008

CINTA DALAM HATI - UNGU

Glitter Words
[Glitterfy.com - *Glitter Words*]



Mungkin ini memang jalan takdirku



Mengagumi tanpa di cintai



Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia



Dengan hidupmu, dengan hidupmu




Telah lama kupendam perasaan itu



Menunggu hatimu menyambut diriku



Tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah



Bahagia untukku



Bahagia untukku




Ku ingin kau tahu



Diriku di sini menanti dirimu



Meski ku tunggu



Hingga ujung waktuku
Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya



Dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja



Tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya



Dan biarkan rasa ini



Bahagia untuk sekejap saja







Friday, March 7, 2008

Anak Musang...masuk rumah ku...


tersebut la al-kisah nya..pada suatu hari yang tidak di undang..maka muncul la seekor anak musang yang telah masuk ke dalam rumah ku..

hihihi aku pun pelik, cerita nya begini..musang ni telah masuk ke dalam rumah ku melalui tingkap bilik air..tingkap bilik air ini ada jaring,tapi jaring ni ada lubang kat tepi. so musang ni masuk melalui lubang jaring tu la...

sehari suntuk anak musang ni terkurung dalam bilik, memandang waktu siang tak ada orang di rumah so pintu bilik memang kunci.tanpa mengetahui pun yang anak musang ni dah ada dalam bilik mak ku...

so bila tiba waktu malam adik ku pun buka la lampu nak gosok baju..sekali dia menjerit ada tikus dalam bilik...kami 3 beradik semua nya perempuan lak tu pergi tengok...bila sampai di bilik aku nampak macam bayang kucing tengah dok diam atas besi langsir tu..aku dengan selamba cakap la bukan tikus ni tapi kucing...warna hitam...telinga macam kucing...confident je kata kucing..tapi binatang tu dok diam je kat atas..

sekali dia pusing kan kepala....lintang pukang aku lari..menjerit ..geli aku tengok ekor nya panjang pastu muncung nya panjang..takut jugak aku tak tahu binatang apa yang berada di bilik tu..so aku pun panggil la bomba..aku describe sifat binatang ni dan minta tolong bomba datang tangkap kan binatang ni..

bomba tu kata ooo tu musang tu, ye ke "saya pun tak tahu la binatang apa tu?" ..so bomba tu akan datang segera ke rumah ku...bila bomba sampai cuma bawa senjata kayu khas aje untuk tangkap musang ni...kayu tu ada gelung di hujung,di gunakan utk jerut leher musang,pastu dia pakai sarung tangan dan terus pegang leher musang tu..kuat jugak la bunyi musang tu masa meronta...bomba tu kata kalau ada lampu musang ni buta tak nampak..ooo patut la dok diam je kat atas tu..aku pasang lampu bilik...bila dah tangkap terus masuk kan dalam sangkar khas..

aku pun pelik kenapa la dia boleh masuk ke dalam rumah ku...nasib tak pegang..menurut kata bomba musang ni kalau gigit kuat jgk...ada la aku tanya soalan cepu mas kenapa musang ni masuk kawasan rumah ni...? bomba tu kata ni mesti dia "cari orang ni ?!?!" cheh wat lawak lak bomba ni...aku tanya musang ni nak buat apa...?dia kata mungkin bela lepas tu baru lepas kan...oh..ok la yang penting musang tu tak ada lagi dalam rumah...hihihihhi heran heran..macam mana la musang boleh sesat di kawasan perumahan ni...Subang Jaya lak tu..

ini la dia rupa musang yang telah masuk ke dalam rumah ku..sarung tangan bomba ni tebal,tapi kata nya sebelum ni ada musang yg di tangkap ni berjaya gigit sampai tembus..tajam nye gigi...ekor pun panjang

ahli bomba nak bawa musang keluar rumah setelah dapat tangkap dari dalam bilik mak ku

dah tangkap masuk kan dalam sangkar ni...


ni la keje si musang tu..habis pecah pasu..aku rasa dia nak cari jalan keluar tapi tak jumpe



kesan tapak kaki musang di pintu toilet..



Sempurna - Andra And The Backbone




Generate Your Own Glitter Graphics @ GlitterYourWay.com - Image hosted by ImageShack.us




Kau begitu sempurna

Dimataku kau begitu indah

kau membuat diriku akan slalu memujimu




Disetiap langkahku

Kukan slalu memikirkan dirimu

Tak bisa kubayangkan hidupku tanpa cintamu




Janganlah kau tinggalkan diriku

Takkan mampu menghadapi semua

Hanya bersamamu ku akan bisa




Kau adalah darahku

Kau adalah jantungku

Kau adalah hidupku



Lengkapi diriku

Oh sayangku, kau begitu

Sempurna.. Sempurna..




Kau genggam tanganku

Saat diriku lemah dan terjatuh

Kau bisikkan kata dan hapus semua sesalku








Wednesday, March 5, 2008

HANYA KAU YANG MAMPU - AIZAT AF5

Generate Your Own Glitter Graphics @ GlitterYourWay.com - Image hosted by ImageShack.us


Generate Your Own Glitter Graphics @ GlitterYourWay.com - Image hosted by ImageShack.us






Ku cuba redakan relung hati
Bayangmu yang berlalu pergi
Terlukis didalam kenangan
Bebas bermain di hatiku



Cerita tentang masa lalu
Cerita tentang kau dan aku
Kini tinggal hanya kenangan
Kau abadi dalam hatiku



Harusnya takkan ku biarkan engkau pergi
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati
Derita yang mendera kapan akan berakhir
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku



Cerita tentang masa lalu
Cerita tentang kau dan aku
Kini tinggal hanya kenangan
Kau abadi dalam hatiku

Chorus 2
Harusnya takkan ku biarkan engkau pergi
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati
Derita yang mendera kapan akan berakhir
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku

Aku cinta ooo.(4x)
Ooooo..


Harusnya takkan ku biarkan engkau pergi
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati
Derita yang mendera kapan akan berakhir
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku
Aku cinta ooo.(4x)



Hanya engkau yang mampu
Taklukkan hatiku...

Tuesday, March 4, 2008

Taman Warisan Pertanian Putrajaya - Part 2










hi there my friends...bersambung perjalanan ku melawat ke Taman Warisan Pertanian, ini merupakan kali kedua aku telah berkunjung ke Taman Warisan Pertanian..masa first time pergi tak habis pusing so aku repeat ke tempat ini untuk kali kedua..lagipun sebenarnye aku cuma nak minum lai chee kang kat food court di sini sedap jugak...setelah penat berjalan order lai chee kang memang sedap...boleh tahan la jugak luas nyer tempat ni..kira lenguh jgk la kaki berjalan...so destinasi ku terus ke tempat yang aku belum pergi lagi..siap tengok map..ada di sediakan map untuk pengunjung yang datang di sini..masuk pun adalah percuma...so aku terus ke ladang lada hitam,ladang kelapa sawit, kolam, dan beberapa kawasan lagi...so ini adalah antara snapshot yang telah ku ambil...










bunga kantan dan bunga merah....


kawasan perumahan Putrajaya...gambar di ambil dari ladang lada hitam, Taman Warisan Pertanian..



pelantar pemandangan...kat sini boleh nampak pemandangan kawasan Putrayaja


kerengga buat laluan nak turun tangga ni.....jalan keluar barisan...



biji kopi liberica...dari dekat..



pemandangan kolam...air nya tenang...



kerengga pun jadi mangsa lensa ku....kawasan tepi tangga...




red flower....




hahahah ini pokok klapak...




pelantar pemandangan...di Taman Warisan Pertanian




jalan track sebelah kolam...kawasan sini damai je...ada kolam dan di kelilingi pokok...




pokok kelapa sawit...full image , gambar bawah close up snapshot biji kelapa sawit tu..



oren nyer biji kelapa sawit ni.....close up snapshot..bukan hari2 dapat tengok pokok kelapa sawit..hihihih..





biji kelapa sawit...





biji kelapa sawit yang jatuh berguguran di tanah.





biji kelapa sawit...close up snapshot...




buah biji kopi liberica,belum masak lagi..




coffea liberica...biji kopi...





buah kopi liberika,close up shot..gambar bawah ni pokok nya





ini tanaman pokok kopi liberika....





kawasan pokok Getah...





tanah kering kontang dan merekah, gambar tanah ni aku ambil bersebelahan kolam di bawah ni...




sejuk mata memandang...kolam ikan tapi tak de ikan....





kolam di Taman Warisan Pertanian






"Buah Koko"





biji lada hitam....




pokok lada hitam..





ladang nenas, menghadap ke kawasan Apartment Putrajaya...






ladang nenas...nenas merah tu...





pokok Bunga Kantan


Generate Your Own Glitter Graphics @ GlitterYourWay.com - Image hosted by ImageShack.us


Generate Your Own Glitter Graphics @ GlitterYourWay.com - Image hosted by ImageShack.us

Generate Your Own Glitter Graphics @ GlitterYourWay.com - Image hosted by ImageShack.us