Monday, July 5, 2010

Lunch At Restoran Salero Negori

Sunday, 4th July 2010....Hari ini aku pergi Jalan-Jalan cari makan...dan cuba restoran yang masuk program JLN2 Cari Makan....kali ini aku mencuba makan di Restoran Masakan Padang dan Negeri Sembilan....menu nya memang sedap....dan yang paling best ada air Jus ALpukat iaitu air Buah Avocado. Sejak aku minum air ni di Bandung, terus suka. Hari-hari mesti beli air jus Alpukat. Bila dah sampai sini mana la nak cari...susah skit..so bila dah tahu Jus ni ada di Restoran ni, senang la sikit..tak de la terbayang-bayang air ni....

Restoran nya biasa aje..menu nya memang sedap...tadi aku cuba masakan, Jering masak cili padi, Pucuk Paku masak Tempoyak, Ikan Tenggiri masak sambal dan gulai tunjang nama menu...rasa nya lebih di kenali dgn usus lembu...tak liat lembut aje tapi bukan daging....

MAsakan nya memang sedap, macam masakan di rumah. Menurut tauke Restoran, lauk tempoyak tu memang dia yang masak sendiri...wah memang sedap..aku memang suka makan gulai tempoyak..kuah nya pekat...bagi 5 bintang untuk Restoran ini since aku memang suka masakan Padang ni...so ok that's all for now....

Restoran Salero Negori, Cawangan Amcorp Mall KElana Jaya

Berbagai pilihan lauk-pauk ada...sila la pilih

ini la dia masakan kegemaran ku, gulai tempoyak bersama pucuk ubi....

ikan tenggiri masak sambal