Saturday, July 3, 2010

Restaurant Istana Bambu

Sabtu 3 July 2010, Hari ni aku telah pergi makan di tempat baru.Actually aritu aku tengok gambar rakan ku yang pergi makan ke restaurant ni.Nampak menarik so why not i go and try. Nama Restaurant nya adalah Restaurant Istana Bambu, berkonsepkan buloh yang tersengam indah. Aku terpegun dan kagum melihat keindahan restaurant ni. Terasa amat unik tempat nya, apabila pengunjung menjejakkan kaki ke situ. Untuk ke lobby pengunjung akan melalui jambatan buloh dan kiri kanan nya di hiasi dengan kolam ikan dan sepetak sawah padi.

Semua peralatan, kerusi dan meja berkonsep kan buloh.Apa yang lebih menarik adalah unit-unit gazebo yang dibina untuk pengunjung-pengunjung yang inginkan 'privacy' bersama keluarga atau rakan taulan. Memang seronok apabila berkunjung ke restaurant ini, pemandangan nya menarik. Aku teringat sewaktu Di Bandung, kami makan di restaurant yang berkonsep kan begini jugak..ada gazebo khas yang terletak di luar restaurant. Kat Malaysia pun dah ada tak yah pergi jauh-2.

Menu pun banyak dan sedap. Ada tom yam, Udang, Ketam, Ikan, Sotong dan banyak lagi. Aku pasti aku berkunjung kembali ke restaurant ini. Aku Suka menikmati keindahan restaurant nya yang luas dan permandangan yang cantik dan damai.

Alamat Restoran Istana Bambu : Lot 841-844,Jalan Hulu Kelang,68000 Ampang,Selangor


Unit-Unit Gazebo menanti pengunjung yang ingi kan kelainan, di sini makan duduk bersila





Lobby of The Restaurant,Reception

View Dari Entrance Masuk

Menu For The Day

Hall Area, At Restaurant Istana Bambu

Mee Hoon Goreng Thai, At Restaurant Istana Bambu

Kueh Teow Goreng Seafood, At Restaurant Istana Bambu