Wednesday, January 2, 2008

Trip To Penang - Day 1

aku dan adik ku posing di Jalan Talipon..kat KL tak de jln ni..sempat lagi ambil gambar..

Pada 21st December 2007, aku dan keluarga ku telah pergi bercuti ke Pulau Pinang. Maklum la adik ku yang bongsu ni baru sahaja habis SPM tahun ni so baru la boleh pergi berjalan-jalan. So pada hari Ahad tu adik ku yang nombor 2 bawa kereta, kami bertolak pagi. Ayah dan mak serta adik bongsu satu kereta,manakala aku dan adik ku number 2 & 3 pergi satu kereta.

pemandangan Komtar dari bilik Hotel Sunway..

Kami bertolak dari Subang Jaya dan terus menghala ke highway. Berhenti di R and R Tapah untuk sarapan dan berehat. Selepas tu meneruskan perjalanan ke Penang. Kami adik beradik sempat la jugak singgah di check point tepi highway ni untuk ambil gambar.

adik ku posing macho la konon ni...

Perjalanan di teruskan ke Penang..sampai saje Penang lebih kurang dalam pukul 01.00 petang. So terus ke Hotel Sunway dan Check In. Sampai di hotel masing-masing berehat. Kepenatan agak nya..aku dan adik ku cadang kan kite bungkus aje untuk makan lunch ni. So my parents boleh la berehat dalam bilik..

view bandar Penang dari bilik Hotel Sunway

so aku dan adik lelaki ku Wan dan Nana pun volunteer la pergi bungkus lunch. Memandangkan Hotel di Bandar so we decided to just take a walk. Masa kat lobby hotel kami pun tanya pada bell boy yang bertugas mane ada kedai nasi kandar. Dia kata" jalan terus, belok kiri, belok kanan" ada kedai " Baik Punya"....kita orang tersengih je..cakap penang dah keluar dah....so kami pun berangkat la jln kaki...

berhenti tepi highway untuk ambil gambar...

jalan punya jalan kedai makan yang di cari tak jumpe pun..punya la jauh berjalan..lepas tu sampai kat komtar..laaaa pada hal komtar ni dekat je ngan hotel kenapa la kite pi pusing jauh tu..kitaorang ni pun cam bengang je dgn orang tunjuk jalan ni..punya la jauh kena pusing..rupanye depan mata je kedai itu..emmm..so bungkus dan terus balik hotel...

aku dan adik ku Nana..

apalagi sampai di lobby kami pun semua sama2 pusing pandang bell boy tu tersengih kambing je...senyum perli nama nyer..memang baik punya jauh kedai tu...pada sebelah malam nye kami semua terus ke pasar malam di batu feringgi...ada lagi cari DVD ler...kat sini murah je ...memang selalu kalau turun Penang aku akan borong beli DVD satu season or episod. ramai betul pelancong yang datang ke pasar malam ni maklum la cuti sekolah dan dekat dengan waktu krismas plak tu..aku cuma beli DVD yg member ku kirim...lepas tu pergi dinner..mane lagi ke "Tari Cafe " la malam ni..memang kedai yg akan aku pergi setiap kali bila turun ke Penang...mane tak nyer..ni je la restaurant melayu yang aku tahu..lain semua nyer kedai mamak...nasi kandar je...