Friday, December 7, 2007

KLCC Batik Festival

Pada 30 November 2007, ada pameran Malaysia Batik Festival diadakan di KLCC. Sebenarnya aku pun tak tahu ada pameran ini. Plan pada mula nyer aku just nak bawa my camera dan ambil gambar KLCC. So hari tu first time la aku bawa camera aku ni ke office. Aku pergi bersama Syed..so dia pun bawa camera jugak at least ada la member yang sama-sama ambil gambar.

Aku telah mengambil time off pada hari tu, so pada pukul 2.00 ptg aku pun berrgerak la ke KLCC. aku pergi dulu dan Syed akan menyusul kemudian. so aku just terus proceed ke area tasik di KLCC,sementara tunggu dia sampai.



sampai di area tasik tue, ramai nyer orang. aku tengok ada stage kat situ, oh ada event la ni. Dan banyak khemah-khemah di ruang legar complex KLCC. Orang punya la ramai, panas pulak tue. aku nak cari tempat untuk duduk dan menunggu, sebelah kanan ni ramai sangat orang. Aku jadi rimas la pulak. So aku terus proceed sebelah kiri tak ramai orang so aku dok ler kat tepi tu sementara tunggu teman ku ni datang. Harap2 dia tau la nak cari aku kat mane.

Sewaktu aku menunggu di situ ada la satu family dari pelancong dari Indonesia depan aku, sedang ambil gambar. Aku perhati kan aje apa yang mereka sedang lakukan. Kamera di letak terus ke lantai, mungkin utk ambil gambar full close up berlatar belakang KLCC..emmm interesting...tapi aku tak de la cuba teknik tu...


tiba-tiba ku terdengar lagu "lelaki ini yang selalu mencintai mu.." itu lagu Anuar Zain..eh apa daaa tu bunyi hp ku..hihihihih..oh dari teman ku rupanya...dia tanya aku kat mane..aku kata la tengah tunggu kat area tasik ni...pastu dia kata plak tengok la macam mane..kalau ada tu datang la...haaa ye la tu aku panik jgk buat nyer betul2 dia tak datang, tak kan aku nak ambil gambar sorang2 tak mahu la macam janggal je....tapi nada suara dia tak serious x pe aku tunggu...

tetiba ada dah muncul depan ku..so we just proceed to the lake area..tempat pertama yang ku pergi ialah di jambatan tengah-tengah tu..ialah dari situ boleh nampak penuh kalau ambil gambar KLCC ni...aku dan teman ku pun cari la sudut yang boleh di ambil supaya dapat ambil full image of KLCC



.tapi pada hari itu aku dah salah ambill setting dalam camera tu..emmm tu la padan muka aku..sape suruh tukar setting, memang selalu aku akan gunakan high setting untuk quality of photo,tapi pada hari tu aku pergi tukar pulak pada RAW & MEDIUM, Sudah nyer ada gambar jadi blurr dan tak cantik.


banyak gambar yang di ambil blurr dan tak sharp...emmm salah aku jgk pergi tukar setting lain bukan satu setting masaalah nyer semua setting aku tukar....at last aku hanya ada beberapa gambar saje yang ok untuk snapshot KLCC..banyak gambar yang di ambil tak jadi dan blurr..aaarrrgggh...tension je..bukan nyer senang aku nak bawa lensa ku ni ke office...

bila dah ambil a few photos tak jadi dan feel pun tak ada...hihihi aku klu ambil gambar kena ada mood/feel kalau tak gambar macam tak menarik je...hihihi ye la tu, orang lain ambil gambar ok je aku pulak kena ada feel..macam-macam...so aku stop sekejap dan pergi ronda2 di kawasan tasek...


sampai di tempat kolam mandi budak-2 ni...cuba la ambil kat sini ..tapi macam tu jgk...isk isk isk apa pasal la hari ini no mood dan feel tak de langsung ni..ambil je tak jadi....at last aku give up pastu aku malas nak ambi gambar...so aku ajak la teman ku ni jalan2....


pastu duduk jap kat bangku..aku tengok bangunan KLCC ni macam tension je coz ambil gambar tak jadik...ada la 3 keping aje yang jadik gambar KLCC ni...so kami pun decided masuk ke dlm mall dan makan...cuaca pada hari tu panas betul...

mane la tau selepas makan mood tu datang..so lepas makan aku ajak temanku pergi balik ke area tasik,tapi kali ini hanya di area depan tasek aje..redup sikit kat sini..


kat sini ada pameran batik malaysia..so aku cuma ambil snapshot di sini..lepas makan baru la feel dan mood tu datang skit...ok la ada beberapa gambar yang aku ambil menjadi..tadi langsung out...tak tau la nape hari tu aku ambil gambar tak jadik je...



lepas dah ambil gambar pameran Batik ni..aku pun masuk dalam mall sekejap lepas tu balik....meneruskan perjalanan pulang dengan LRT Putra..terima kasih pada Syed yang telah menemani aku ambil gambar pada hari itu.....seronok pergi ambil gambar ramai2 ni..ye la minat yang sama..hari tu dia ambil gambar ok je..tak macam aku ni kena ada mood dan feel ...hihihihi ada ada je aku ni...