Tuesday, December 11, 2007

FIESTA USAHAWAN LUAR BANDAR 2007

Amir Ukays buat persembahan.


FIESTA USAHAWAN LUAR BANDAR 2007, telah diadakan di Dataran Merdeka pada 30 November - 2 Disember 2007. Sebenarnya aku tak tahu pun ada event ini. Kebetulan memang aku lalu depan Dataran Merdeka so drop by la sekejap just to take the snapshot. Kebetulan pulak memang waktu itu aku bawa kamera, so i just take the snapshot. Tak pernah pun pergi Dataran Merdeka ni waktu malam, ni pun kira kebetulan lalu. Meriah jugak lampu yang menghiasi Kawasan Dataran Merdeka. Kebanyakan barang yang di pamerkan adalah kraf tangan,batik,makanan tradisional,dan banyak lagi hasil buatan tempatan yang di promosikan di sini.





As usual i just want to take the snapshot of any event that is happening around me. Tengah la aku dok ambil gambar gerai - gerai di sini, ada la satu gerai ni tegur aku. "dari mana?" haaa alamak aku dengan confuse nyer jawab la dari sini "KL". Tetiba rasa jawapan tu macam bukan apa yang dia tanya je. Pastu pakcik tu pun hulurkan la aku business card nyer...rupa nya dia tanya aku ni dari surat khabar (wartawan ) mane? ooooh mane la aku tau orang utara maksud kan camtu ...rupa nyer...yang aku ni dengan confuse dan selamba nyer menjawap dari "sini, KL" i think i sound so stupid ...hihihihi pinjam kata-kata Sharifah Amani...





hahahaha alamak aiiii malu nyer..tak pe la gerai tu pun dah jauh aku tinggal kan..ye la ramai kamera man dan wartawan yang hadir untuk buat liputan di sini..so they think may be i'm one of them....hihihihi...so these are the snapshot...actually there is plenty more of picture being taken..tapi tak berapa terang..flash tak cukup power la ni..kena kasi upgrade skit...





beraneka jenis dodol..warna-warni lagi..

besar tu pasu ini...


gendang dan jenis-jenis yang sewaktu dengan nyer



aneka jenis beg...


bunga kering dlm frame...


mewarna batik



bunga kering..



dodol merah..



kuih tart..




kuih tart..



kuih tart..