Monday, November 12, 2007

Public Transport Oh Public Transport


Pada hari Rabu 7th November 2007,aku pulang agak lewat dari waktu biasa. Tak la lewat sangat cuma ada kerja yang perlu di habis kan sebelum cuti Deepavali..pada hari tu aku balik dengan menaiki komuter, selalu nya naik LRT terus ke stesen Kelana Jaya, tapi pada hari tu aku balik naik komuter. So From LRT stesen turun ke KL Central and proceed to take the commuter. As i already knew that the commuter train would be very packed with passengers so i dedided to wait for a while before i proceed down to the commuter station.I call my beloved friendz and have a chat.At around 7pm i guess.. i went to the commuter station and waiting for the commuter to Subang Jaya...



I do not know why but it seems that the crowd passengers is extra ordinary on that day. May be its because due to the public holiday on the next day,that is the "DEEpavali" . While waiting for the commuter to arrived i just tuck my ears with the mp3 player...enjoying the songs rather that the noisy environment in here...as i waited....the first commuter arrived but sadly to say there is no space to enter the commuter as all the passengers rush to be in the commuter. i can only see the train passed by, with sardines of passengers. i rather wait then be in that train. So i waited again for the next train. My mp3 keep on playing from "Dealova" to "Lelaki Ini" to " Ruang Rindu-letto" to "Sean Kingston" but no sign of the train coming...i've waited and waited and the crowd becoming more and more huge and dozens of passengers waiting for the train to Subang Jaya ...




The second commuter arrived, and the same thing happen ...tak ada langsung tempat untuk aku masuk atau pun nak mencelah pun...huk huk huk...kenapa la arini ramai sangat orang ni.....dan akhir nya aku pun tak naik jugak tak boleh naik pun..dah macam sardin dah train tu...ikan sardin dalam tin pun ada ruang untuk sos merah nye..ini tak de ruang kosong langsung train ni...dan train pun bergerak dan meninggalkan stesen ini....dah la penat menunggu,berdiri lagi ..huk huk huk pakai kasut tinggi lak tue..yer ler biar sakit asalkan bergaya ..haaa padan muka aku...dah tau nak balik naik komunter lagi nak pakai kasut tinggi 2 inci..aku tengok hp ku bateri tinggal satu bar je...alamak nyawa-2 ikan la pulak..tak leh ler nak call kena simpan untk panggilan kecemasan..buat nyer tetiba kong dalam komuter susah jgk nanti ....
Dan train ketiga pun sampai la..seperti biasa beratur dan cuba untk naik tapi tak boleh jugak...huk huk huk...that's it...ok..aku pun dah penat menunggu lama berdiri..so aku terus naik atas dan keluar balik ke stesen KL Central....tak kisah la ticket komuter aku ni kira burn macam tu aje..aku pun pegi ler ke kedai makan the "Chicken Rice Shop" dan menikmati makanan dan minuman dgn tenang tanpa gangguan bunyi bising di bawah tadi..



dah la setiap 10 min je ada announcement kuat lak tue...duduk la aku di situ makan dan minum sambil menrehat kan kaki,minda,dan apa apa la...tension oooooo....so lepas makan aku pun turun la balik ke stesen komuter..kali ni memang dah kosong stesen ni ye la orang dah tak ramai...baru la aku dapat naik komuter..mana tak nyer dah pun pukul 9.00 mlm..aku sampai di Subang Jaya lebih kurang 09.30 mlm..fuhhh akhir nye sampai jugak...walaupun lambat....public transport oh public transport ...tension di buat nya....