Thursday, November 15, 2007

Deepavali 8th November 2007..

"pokok bunga tergantung"tempat favourite spot adikku posing kat sini..

Deepavali...8th November 2007,
public holiday tapi aku tidak ke mane pun..lagipun kereta di hantar ke workshop so aku hanya duduk di rumah sahaja....seperti biasa aku dan lensa ku tak boleh di pisah kan....cuaca hari itu hujan, selepas hujan dah reda aku pun pergi la tengok laman bunga di depan rumah mak ku ini...where else i would be...if not in the garden...and taking the snapshot....of my mum flowers ...


"bunga kecil tapi warna nyer menarik.."

memandangkan hujan baru aje reda, aku tengok banyak titisan titisan air di pokok dan juga bunga....di sini la aku banyak menghabiskan masa mengambil gambar bunga or "waterdrop"....kalau aku bernasib baik ada la belalang yg hinggap di bunga tapi cuma sekali aje pak belalang ni ada di Taman ni...kalau rama-rama tu memang susah sikit nak ambil coz cepat sgt bergerak...baru nak dekat dah terbang meninggal kan taman..isk isk isk



"cantik nyer bunga ni tapi nama tak glamour la-"bunga tahi ayam"..nama scientific nyer aku tak tau la..


at the same time aku practise dan cuba setiap setting yang ada di camera...selagi aku tak puas hati dengan hasil kerja ku ini aku akan snap sehingga ok to me la...but to others i dunno may be to them it's not the best or the perfect picture captured.

my favourite snapshot-"waterdrop" from the green leaf..

sedang aku dok ambil gambar "waterdrop" ni kat pokok hijau..sekali aku belek ada pulak siput kecil ni..hihiihih kalau mak aku tau mesti dia bising dan bengang..ye la habis pokok bunga mak ku kena makan dek siput ni..so aku snap dulu gambar siput ni lepas tu baru aku buang siput tu dari pokok...itu pun mak ku kata kenapa tak pijak terus...letak kat tepi nanti panjat balik pokok tu...hihihihi aku geli sebenarnyer..jadi aku cuma jatuh kan siput tu dari pokok aje..



ni ler dia siput kecil yang telah memanjat pokok bunga dalam pasu

lama jugak aku dok kat garden ni..ada kedamaian bila merakam kan alam semula jadi ini...dan aku begitu minat ambil gambil bunga dan waterdrop....especially "waterdrop" ada keunikan tersendiri titisan titisan air ini....kejernihan air nyer dan bayang-bayang yg terhasil seperti melihat cermin...memang unik dan menarik...




my favourite color "pink"...pink flower



waterdrop at the green leaf...


red rose...i just love roses especially "red and pink roses"