Wednesday, May 7, 2008

Perhimpunan Hari Pekerja Di Stadium Bukit Jalil




JUMAAT 2 MEI 2008



Pada 3 Mei 2008, telah berlangsung nya Perhimpunan Hari Pekerja di Stadium Bukit Jalil. Syarikat di tempat ku bekerja telah di berikan kouta sebanyak 50 ahli untuk menyertai Perhimpunan Hari Pekerja. Seperti biasa aku adalah orang pertama yang akan tahu kerana urusan Broadcasting terletak di bahu ku .....so aku pun menghubungi rakan2 sepejabat ku untuk ajak la join sekali aktiviti ini...






Tapi semua nya tak mahu..kata hari Sabtu susah la..ada hal la...siap kata boring lagi...emmm...semua nya tak nak join..aisyeh man...bila nak join member lak tak nak..so bak kata Nadia AF6 ..."REDAH JER"..tak pe la..kat sana nanti jumpa or dapat la member baru dari department lain..so aku pun bagi la nama pada HR untuk mengikuti perhimpunan hari pekerja ni bukan nya apa orang kata nak timba pengalaman..tak pernah pun mengikuti aktiviti yang di anjur kan oleh HR so kali ni why not join the Club.








Pada 2 mei semua ahli yang berdaftar di kehendaki mendengar taklimat dan ambil baju dari HR. so pukul 4.30 ptg berkumpulan semua ke bilik meeting HR....wahhh bising nyer macam pasar daaaa...oh rupanye diaorg ni dah biasa join so muka yang sama la jgk join...
sesi bagi t-shirt, sekali untuk perempuan nama ku di panggil dulu..aisyeh no satu la pulak dalam list...pastu ada la suara-suara sumbang kata suruh bagi je aku size XL..ada kat patut punya la besar...size ku M..so aku dapat t-shirt dan topi untuk di hari pehimpunan itu nanti..







bila semua dah dapat baju dan topi Brother HR kita pun bagi la serba sedikit penerangan....girls...pakai t-shirt yang diberi dengan seluar slack hitam..ok...itu aku ada..kasut hitam...ok itu pun aku ada..tudung warna putih...alamak..itu aku tak de...memang tak pernah beli pun tak suka pakai tudung putih...nampak nya malam ni kena la pergi cari tudung putih...adik ku Nana la menjadi mangsa menemani ku...








boys...ala boys senang je ..seluar slack hitam,kasut hitam,pakai topi.sempoi je...so berbalik ke taklimat kedua pula...pada sesiapa yang akan mengikuti rombongan ke stadium dengan bas sila berkumpul di bangunan pejabat pada pukul 06.30 pagi..kalau lewat kena tinggal...mak aiiii...awal nyer .....hari Sabtu lak tu..kena datang pukul 06.30pagi ke pejabat....hihihihi redah je la...dan lain-lain..aturcara start pukul 08.00 pagi..so at least kena berada di Stadium pukul 8.00 pagi..




bila Pak Lah berucap..sila duduk di tempat masing-masing...di larang keluar...hihihihi ye le..boleh ke mereka2 ini duduk diam waktu pak lah berucap...tungggu dan lihat...BREAKFAST AND LUNCH will be provided and for those who attended the gathering will be given one day leave without record...ok la tuuuu....dengan gaya Siti Saidah AF6..hihihihi...isk isk isk kuat la pulak pengaruh tagline AF6 ....







Sabtu 3 Mei 2008



seperti yang telah di tetapkan..aku pun sampai di bangunan pejabat ku pada pukul 06.05 am..awal tu..aku merupakan orang pertama yg sampai...org lain pun tak sampai lagi..bila nak dekat pukul 6.30 baru la nampak ada rakan-rakan yg lain datang..so kami semua berkumpul di lobby sebelum naik bas...sarapan di agihkan sebelum naik bas..pagi tu breakfast mee hoon or nasi goreng..aku seperti biasa ambil mee hoon goreng dan kuih karipap aje..air kotak soya bean..nak makan masih awal lagi so aku cuma makan kuih karipap aje...mee hoon tu makan atas bas nanti la..kami pun berangkat ke dalam bas tepat pada pukul 6.25 pagi..tunggu sampai 6.55 pagi baru bas jalan..ye ye oooo je...Dengan gaya cara TOI AF6...kata semalam kalau pukul 6.30 tak de bas terus jalan...tak pun..masih tunggu sape yang belum sampai..baru jalan...akhir ya bergerak bas ke destinasi nyer iaitu ke Stadium Bukit Jalil...







Kami tiba di Stadium bukit Jalil lebih kurang pukul 7.35 pagi...sampai aje di parking stadium...macam berada di pesta la...semua rombongan bas dengan ahlinya masing-masing yang pakaian nya beraneka ..warna warni...macam-macam color ada..uniform oren,hijau,merah,putih,dan sewaktu dengan nya setelah turun dari bas kami semua berjalan kaki ke stadium tertutup bukit jalil..nasib baik stadium tertutup kalau tak memang panas la jawap nya...







kami semua pun berjalan kaki seperti sekumpulan semut ..mana tak nya baju dah la uniform jalan pun ikut barisan macam semut daaa nak menuju ke rumahnya..so sampai dalam stadium terus ke tingkat U9 di di sini la tempat kami untuk duduk nanti..masing-masing ambil tempat..bole tahan la curam tangga coz tingkat atas kan ..so aku pun duduk je diam-diam ...semasa kami sampai stadium belum penuh lagi ada banyak kosong..ramai syarikat swasta dan jabatan kerajaan yang menghantar wakil masing-masing..polis ada,tentera ada,IJN ada, KWSP ada, TNB ada,samsung ada dan banyak lagi la syarikat yang menghantar wakil...








persembahan bermula dengan nyanyian dari artis tempatan...kami semua di beri belon panjang untuk memeriah kan suasana suasana di stadium ni memang meriah betul...ada yang pegang bendera,ada yang pegang pom-pom...warna-warni setiap kali ada persembahan masing-masing akan ikut rentak muzik sambil melambai-lambai...kira nya gamat jugak la stadium ni di buat nya kami yang pegang belon ni pun ikut la ayun ke kiri ke kanan ...mengikut kapten di depan tu...







antara artis yang membuat persembahan Nikki,Fazli Zainal,Farrawahida,dan beberapa artis lagi..di ikuti dengan persembahan koir...sewaktu menunggu ketibaan Pak Lah ..depa ni buat alunan ombak la pulak...bermula dari tepi sambung dan sambung sampai ke tempat kami,dan kami pun bangun la jgk wat ombak...cannntttiiiikkkk...je..tapi aku tengok kumpulan polis duduk diam je bila sampai ke tempat polis masing-masing buat dunnu je..bangun pun tak nak join sekali wave ni..
hahahahah apa lagi tu mesti tengah berada dalam keadaan kawat duduk agak nya..tah=tah dalam hati nak jugak join tu tapi dah kontigen polis kena la berdisplin skit...tabik spring la..






so Pak lah pun sampai memberikan ucapan nya...dan jugak ada sessi penyampaian hadiah bagi pekerja cemerlang,terbilang dan gemilang...habis aje ucapan lebih kurang 12.00 tghari..lunch pun sampai...siap bagi dalam kotak pek cantik lagi,ni memang sponsor...ada epal,air kotak,nasi beryani,..ok la tuuu...tapi aku dh kenyang so bawa balik aje la..







dalam pada aku berada di dalam stadium ni...aku mendapat berita teman ku accident..on the way ke emergency room...panic la jugak ...coz aku tak tau accident macam mane..aku cuba call tak dengar memandangkan stadium bising..dapat pulak messg mencari waris pada owner hp temanku ini lagi la aku panic...ni macam serios je ni...nasib baik la bukan seperti apa yg ku bayang kan .....






kami semua berangkat untuk pulak ke pejabat...lebih kurang pukul 1.00 tgh bas pun bergerak meninggal kan stadium.menuju kembali ke pejabat...kira hari ini pengalaman baru bagi ku..ni la kali pertama aku mengikuti perhimpunan hari pekerja..mungkin tahun depan..kalau ada aku pasti akan join lagi....sekali sekala pergi aktiviti HR ni ok jugak







warna-warni stadium..








pak lah memberi ucapan..





siapa kah ini..?