Tuesday, December 2, 2008

Penang Explore - Part 1

Hi there...i'm back again..well updating my blog..these are some of my photos collection of Penang...actually i have taken the snapshot dah lama dah cuma tak upload aje kat sini...i don't remember last year or this year..anyway there is a lot of interesting places to shot in Penang...macam-macam ada...

aku suka explore pergi ke Bandar Penang...ada banyak bangunan lama dan antik...kebanyakan rumah kedai ataupun bangunan nyer masih di kekal kan bentuk asal.cuma di CAT baru sahaja tanpa mengubah bentuk asal bangunan...

kebetulan sewaktu aku berada di Penang, aku berpeluang berkunjung ke Fleet Market. Mengikut peta Penang yang menjadi rujukan ku..Fleet MArket tu hanya akan di buka pada 31 haribulan sahaja.emmm tak ingat la 30 ke 31 lebih kurang la gitu...Fleet Market ni kecil aje tak la besar sangat...kalau kat KL ni lebih kurang macam UP Town la...bazaar jual bermacam-macam barang....

Di fleet market ni ada berbagai barang antik yang di jual...name it what you a looking for...you can find them there
..ini adalah antara gambar-gambar aku ambil sewaktu berkunjung ke Fleet Market.. ok stop here..bersambung lagi next episod...of Penang Explore

hihihi u all perasan tak, spot kat pintu ni ada dalam video klip "Cinta Bius",filem cicakman 2...dalam page ku ini ada the video klip from you tube..

salah satu barang antik yang terdapat di Fleet Market,Penang..



~Fleet Market~
talipon lama,tergingat waktu kecil rumah arwah atok ada phone macam ni..
antik betul talipon ni





~Fleet Market~
pinggan mangkuk lama dan antik...




parking meter ni aku terjumpa sewaktu aku tengah ambil shot bangunan lama






~Fleet Market~
hihihi lampu minyak tanah....cantiks la pulak antik sungguh...



~Fleet Market~
antara barang antik yang di lelong



found something interesting to shot..



salah satu bangunan lama yang ada di bandar Penang..



satu lagi bangunan lama yang telah di cat baru tapi masih mengekal kan bentuk asal bangunan..



aku suka tengok colour yang di cat pada pintu ini..nampak menarik tapi masih mengekal kan bentuk asal walaupun rumah dah di renovate baru..