Thursday, August 21, 2008

RAT RACE 2008



Pada 19 th August 2008, Selasa...aku telah mengikuti activity yang telah di anjurkan oleh pihak HR company ku. Event nyer pada hari itu adalah RAT RACE, bertempat di Bursa Malaysia KL. Calon-calon nyer executives and above, dan peserta di kehendaki berlari dengan memakai "TIE", "Seluar Slack" and "Kasut Sport". Kutipan donation dari Company yang contribute,Bursa Malaysia akan donate pada badan-badan kebajikan. For detail of the event you can refer this link ->http://202.56.90.21/Rat_Race_08/Index.htm.




preeetttt.....tiup ler wisel tu...sempat lagi enter frame dalam camera ku


kami mewakili company sebagai supporters...lebih kurang macam pasukan sorak la ni..wakil-wakil yang pergi pun orang yang sama semasa activity Perhimpunan Hari Pekerjadi Bukit Jalil pada bulan Mei 2008. Bila aku datang briefing aku tengok semua nya muka yang sama jugak join...lagi pun HR pun invite list nama yang pernah pergi aktiviti di Bukit Jalil termasuk la diri ku....

start point of the RAT Race..

so aturcara nya pada hari Selasa, so hari Isnin ada briefing. Kami semua ni as a supporters perlu memakai T-shirt biru,tudung biru, Seluar jeans dark blue dan kasut sports. Masing-masing akan di beri 2 belon panjang tu, bila berlaga bunyi bising tau.....wisel, dan muka akan kena face painting.hihihi hentam saja la Labu...muka kena conteng...dan nanti ada 3 maskot...tak tau la sape kena pakai maskot tu...kami semua di kehendaki sorak untuk team company. Company ku telah menghantar wakil 3 orang untuk larian RAT RACE ni...Dan ketiga-tiga tu wakil dari Dept IT & Billing....



Blue Team Supporters from RHB Bank...



ok pada hari Selesa kami di kehendaki berkumpul pada pukul 2.30pm dan bersiap. pada pukul 3.30 pm bas akan datang ambil dan membawa kami semua the "Supporters" ke Bursa Malaysia.pada hari Selesa aku pun berkumpul la di tempat yang telah di tetapkan dan bersiap, serta salin baju.Baju t-shirt baru bagi pada hari Selasa, nasib baik la kami semua tak jadi di contengkan muka..tukang conteng muka tu tak ada.yang aku tau group Enterprise kena buat Face Painting...





so tepat 3.30 petang bas bergerak ke destinasi nya.....sampai di lokasi Bursa Malaysia aku tengok orang dah ramai dan dah penuh...happening tuuu....dan sememang nya bising la kan seperti biasa -....our supporters team has been provided with the "Samba Drum"...2 orang telah di lantik untuk bermain Drum..ni orang luar yang di bayar untuk main "Samba Drum" sehingga pukul 6.30 pm....


Haaa nape pulak dah keluar kandang ni...hihihi siap kena mare ngan pengawal Jalan




seperti biasa aku akan membawa lensa ku....mana boleh di pisah kan...di mana ada event lensa ku mesti ada....so jadi camera man la pada hari tu....macam - macam la team aku ni,asal aku dekat je aku nampak ada je kepala yang menjenguk nak enter "Frame"....masing-masing posing macam wayar short je aku tengok....hihihihih jangan mare geng...




so bila sampai kami semua pun baru la nak keluar kan belon dan baru nak tiup...tu la tadi dalam bas masing-masing tak tiup belon,bila sampai dah kelam kabut...team dari company lain aku tengok dah ready dah...untuk bersorak...RAT RACE start lebih kurang pukul 5.00 semua wakil-wakil dari syarikat yang turut serta akan start lari....




yaaahhhhh ni la dia Ultraman Taroo Team Blue...


penat jugak la pada hari itu..kami dok berdiri dalam kandang....sekejap keluar kandang tapi kena mare daaa dengan RELA ...so masuk balik kandang..aku yang jadi tukar ambil gambar ni pun rasa dah tak larat dah..ye la dengan panas nyer lagi...tak dapat nak bayang kan orang yang kena lari hari tu lagi la panas....memandang kan aku ni tak la tinggi sangat kan jadik kena la panjat tembok untuk ambil gambar....tak nampak event nyer aku nampak kepala orang je ramai...kesian orang yang pakai maskot lagi la panas..dok dalam kotak tu...besar tu maskot nyer....bila acara bermula kami semua ni pun tunggu la sampai peserta yang lari tu balik semula ke garisan...








setelah wakil-wakil kami habis lari dan sampai ke garisan penamat...baru la kami boleh balik...masa tu dah dekat pukul 06.00 pm lebih...bas pun datang ambil dan hantar kami ke pejabat semula...aku sampai semula di office lebih kurang pukul 07.00pm....aku pun tumpang la member ku sampai ke Stesen Bangsar...dan terus pulang ke rumah...sampai rumah sempat lagi aku upload gambar dan edit gamba-gambar ni untuk tatapan anda....


All Supporters ..one ..two ..three...ok posing skit..... aiseh aku je yg tak de..tukang ambil gambar daaa




preeeeettttt....tiup wisel kasi bising skit.......




alamak ..sedih jek..maskot hilang ke ni?



ni haaa MASKOT nyer....besar tu...kecian orang yg dok dalam tu kepanasan ...ek..



hihihih apa pasal pulak member aku ni...kan dah kena ambil candid shot ...cantek muka ada tompok biru




team supporters untuk group Bursa Malaysia...




eh eh eh....jalan perlahan-lahan nanti jatuh pulak MASKOT kite ni...




ini la dia antara peserta RAT RACE...kah kah kah aik kena gantung LOVE ke kat DADA...



macam-macam gaya ada peserta RAT RACE...




ni semua dah kepenatan la ni...Race dah habis balik time...




ini la dia 3 Hero wakil RAT RACE team baru habis lari....kena pakai TIE tu lari..




TAK TAU la depa ni...asal aku ambik gambar je macam-macam gaya kuar...



balik time...ok semua beratur naik BAS....kira betul-betul kot-2 ada yang tertinggal tuu...


CLICK THE LINK BELOW, My Company won 2nd place for Best Dressed Teams
http://202.56.90.21/Rat_Race_08/results.htm